FANDOM

Законопроект Редагувати

Законопроект «Про електронну комерцію» вніс до Верховної Ради України народний депутат України Юрій Полунєєв.

Законопроект зареєстрований за №6068

Події Редагувати

  • 2011-02-09 Рада підприємців при КМУ спільно з Міжнародною торговою палатою виступили організаторами круглого столу «Нормативно-правова база інформаційної економіки та електронної комерції в Україні», який відбувся сьогодні у Києві.

Голова Ради підприємців при КМУ Леонід Козаченко у своєму виступі зазначив «Глобалізація та інформатизація усіх сфер діяльності людини вимагає належного комплексного узаконення процесів електронного документообігу, зокрема у сфері електронної комерції, обсяги якої у минулому році склали 0,5 млрд. дол..США. Дуже часто за умов відсутності належного правового регулювання учасники ринку електронної торгівлі в Україні не мають практичної можливості захистити і відстояти свої права при укладанні електронних угод або при вирішенні конфліктних ситуацій у суді. Тому ми сподіваємося, що найближчим часом буде прийнято Закон України «Про електронну комерцію», а також низка підзаконних актів, що дозволить Україні, яка входить у ТОП-10 країн Європи за кількістю інтернет-користувачів, запозичивши європейський досвід, стати країною інформаційного суспільства».

Зазначений законопроект «Про електронну комерцію» №6068 у ході круглого столу презентував його автор, народний депутат України Юрій Полунєєв.

Виступ Леоніда Козаченка

„Нормативно-правова база інформаційної економіки та електронної комерції в Україні”

Шановні колеги!

Враховуючи сучасні тенденції глобалізації світу, поглиблення міжнародного поділу праці, а також налагодження спільного виробництва та значного технічного прогресу, доволі великого значення набувають такі поняття як „інформаційна економіка” та „електронна комерція”, пов’язані насамперед з розвитком інтернет-технологій.

За останні роки темпи розвитку українського сегменту Інтернет одні з найвищих в Європі (2000-2009 роки близько 5000%), і значно випереджує темпи приросту національного ВВП. В 2010 році кількість користувачів склала понад 12 млн. чол., що становить близько 33,3% жителів України. В той же час цей рівень значно відстає від середньоєвропейського (53%). Але в абсолютних показниках (12 млн. користувачів) кількість інтернет-користувачів в Україні вже перевищило кількість населення багатьох країн Європи.

Підприємницькі структури швидко оцінили комерційний потенціал Інтернету, і електронний бізнес перетворився в один із пріоритетних напрямків їхнього розвитку. Світовий ринок електронної комерції в 2009 році склав 447 млрд. дол. США. Очікується, що в 2011 році обіг світового ринку електронної комерції досягне 680 млрд. дол. США., а у найближчі роки 10 трлн дол. США. За прогнозами експертів електронна комерція найближчім часом стане одним з наймогутніших сегментів національних економік багатьох країн світу.

Український ринок електронної комерції знаходиться в стадії становлення та розвитку. За останні п'ять років ринок електронної комерції в Україні показував щорічне зростання на рівні 50-60%. На розвиток електронного бізнесу в країні не вплинули ні загальноекономічні, ні політичні перетурбації.

Сьогодні загальний оборот Інтернет-торгівлі в Україну склав понад 500 мільйонів доларів. Це в десять разів менше ніж в Росії, де за різними оцінками онлайн-рітейл наторгував від 5 до 6 мільярдів доларів. Для порівняння в Німеччині оборот ринку електронної комерції зараз складає 36 мільярдів доларів США.

Але розвиток носить стихійний характер, системних досліджень та стану його розвитку не проводиться, рівень поінформованості населення про можливості електронної комерції залишаються низькими.

На сьогоднішній день, до стримуючих факторів розвитку українського ринку електронної комерції можна віднести:

  • відсутність законодавчої бази, що регулює процес купівлі / продажу онлайн,
  • нерозвинутість системи електронних платежів за сплачені товари / послуги і встановлення прозорі правила гри на ринку (як для продавців, так і для покупців);
  • слабо розвинена національна система електронних платежів;
  • низька ефективність більшості існуючих українських торговельних майданчиків;
  • низький рівень проникнення інтернету (особливо в регіонах).

У зв’язку з цим, для нашої держави сприятливими чинниками розвитку електронної комерції можуть стати:

  1. загальна комп’ютеризація торгівлі;
  2. розвиток інтернет-інфраструктури;
  3. розвиток внутрішнього споживчого ринку;
  4. законодавче забезпечення.

Останній чинник, законодавче забезпечення електронної комерції, є найбільш важливим та актуальним. Саме пошук найоптимальніших варіантів нормативно-правового забезпечення електронної комерції і є завданням нашого круглого столу. Так, сьогодні нам буде презентовано проект Закону України „Про електронну комерцію” народного депутата України Юрія Полунєєва, висловленні пропозиції та зауваження до нього, а також висвітлено український та міжнародний досвід у цій сфері.

Посилання Редагувати

Випадкова вікі