FANDOM

Проект листа Редагувати

Заступникові глави Адміністрації Президента України

Дмитру Шимківу

Вельмишановний пане Дмитре,

26 липня цього року відповідно до Закону України від 9 квітня 2014 року № 1193-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру» набула чинності поправка до частини 1 статті 25 Закону України «Про Радіочстотний ресурс України».

Згідно з цією поправкою «Умовою застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (РЕЗ та ВП) на території України є документальне підтвердження їх відповідності технічним регламентам (декларація про відповідність).

Таким чином необхідність сертифікації РЕЗ та ВП була начебто скасована і замінена на декларування відповідності.

Однак форма декларації про відповідність, що затверджена як Додаток до Технічного регламенту радіообладнання і телекомунікаційного кінцевого (термінального) обладнання (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 р. № 446) визначає необхідність посилання на Сертифікат, звіт або висновок (про оцінку відповідності пристрою), виданий так званим «призначеним органом з оцінки відповідності». Призначення органів з оцінки відповідності пристроїв вимогам Технічного регламенту та публікування переліку таких органів покладено на Мінекономрозвитку та Адміністрацію Держспецзв’язку.

Отже вимога сертифікації фактично залишилася.

Водночас, переважна більшість РЕЗ та ВП, що імпортуються в Україну, пройшли оцінку відповідності в органах з оцінки відповідності країн ЄС на відповідність Директиві Європейського Парламенту і Ради 1999/5/EC від 9 березня 1999 року «Про радіообладнання і телекомунікаційне термінальне обладнання та взаємне визнання їхньої відповідності». Такі РЕЗ та ВП мають маркування СЕ та супроводжуються відповідними деклараціями про відповідність.

Асоціація підприємств інформаційних технологій України просить доручити Мінекономрозвитку та Адміністрації Держспецзв’язку розробити та подати Кабінетові Міністрів України для затвердження зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 р. № 679, які б дозволили при декларуванні відповідності посилатися:

  • на сертифікати, звіти або висновки про оцінку відповідності пристрою Технічному регламенту радіообладнання і телекомунікаційного кінцевого (термінального) обладнання, які видаються призначеним органом з оцінки відповідності (вітчизняті сертифікати), або
  • на сертифікати, звіти або висновки про оцінку відповідності пристрою Директиві Європейського Парламенту і Ради 1999/5/EC від 9 березня 1999 року «Про радіообладнання і телекомунікаційне термінальне обладнання та взаємне визнання їхньої відповідності», які видаються органами, визначеними в країнах ЄС.

Визнання Україною європейських сертифікатів дозволить:

  • збільшити динаміку розвитку ІТ-ринку України,
  • зменшити вартість продукції для кінцевих споживачів,
  • зменшити число непродуктивних працівників у компаніях-імпортерах,
  • розширити номенклатуру РЕЗ та ВП які наразі не імпортуються через надто велику ціну випробувань і оцінки,
  • зменшити корупційну складову за рахунок зниження обсягу дозвільної документації з боку чиновників,
  • розширити рамки співробітництва з ЄС.

Вітчизняні випробувальні центри і лабораторії також не залишаться без роботи, але зможуть зосередити більше зусиль на проведенні випробувань і оцінок вітчизняної продукції, продукції, що не проходила сертифікацію в країнах ЄС, а також на отриманні визнання в якості визначених органів у країнах ЄС.

Звісно, оптимальним буде взаємне визнання сертифікатів, яке згідно з угодою про Асоціацію з ЄС настане після перехідного періоду в п’ять років після набуття цією угодою чинності, однак в інтересах України провести таке визнання навіть у односторонньому порядку, як це зроблено, наприклад, Грузією.

Реформування системи технічного регулювання. Якою має бути позиція АПІТУ Редагувати

Див. також Редагувати

Випадкова вікі